
KONTROLNI PREGLED VOZILA
Vrlo je bitno pripremiti vozilo kako bi smo izbegli neprijatnosti-kvarove do kojih može doći prilikom eksploatacije vozila,zato je potrebno obaviti KONTROLNE SEZONSE PREGLEDE VOZILA KAO I OBAVEZAN PREGLED AKO SE KREĆE NA NEKI DUŽI PUT (npr. godišnji odmor).Nikako ne krećite na neki duži put ukoliko niste sigurni u potpunu ispravnost vašeg vozila. Kontrolni pregled vozila podrazumeva pregled određenih tačaka na vozilu kao što su :
Kontrolni pregled vozila podrazumeva pregled određenih tačaka na vozilu kao što su :
- Enterijer vozila
- Motorni prostor
- Spoljni pregled vozila
- Pregled donjeg stroja vozila
- Pregled kočionog sistema vozila
- Pregled vešanja vozila
- Pregled i kontrola trapa
-
Pregled i kontrola pneumatika
Sve ove tacke sadrze pojedinacno niz podtacaka koje pojedinacno obuhvataju odredjene radnje za svaku od navedenih aktivnosti.
KONTROLA KOČIONOG SISTEMA
Sa stanovišta bezbednosti vožnje kočioni sistem je jedan od najvažnijih sistema na vozilu,koji zahteva čestu kontrolu i besprekorno održavanje. Kočioni sistem na vozilu treba redovno proveravati na svakih 5-10 000 km Preventivno kontrolu obavezno uraditi pre svakog polaska na duže putovanje /godišnji odmor i slično.
Kontrola kočionog sistema obuhvata sledeće kontrolne tačke:
- kontrola istrošenosti kočionih pločica napred i pozadi kao i kočionih obloga /paknovi/ pozadi.
- kontrola istrošenosti kočionih diskova napred i pozadi kao i kočionih doboša Pozadi.
- kontrola kočione instalacije,cevi i creva da negde nije došlo do pucanja cevi I creva i curenja kočionog fluida.
- kontrola nivoa kočionog fluida u odgovarajućoj posudi,dolivanje ili kompletna zamena istog ukoliko je to potrebno. Njćešće koristimo kočione fluide standarda DOT3 ili DOT4,kod novijih vozila I DOT5.I ovde se treba strogo pridržavati preporuka proizvođača vozila,pojedini Proizvođači daju svoje oznake preporučenih fluida za kočionu instalaciju.
- kontrola kočionih cilindara napred /glavni/ i pozadi.
- kontrola sajle ručne kočnice i podešavanje iste.

WPR.KONTROLA PNEUMATIKA
- ISTROŠENOST
- PRITISAK
- SEZONA
- DIMENZIJA
Kod istrošenosti tj.dubine šare pneumatika važno je znati da po odredbama zakona za zimske pneumatike minimalana dubina šare iznosi 4 mm Za letnje pneumaike do 1.6 mm do indikatora istrošenosti,dok proizvođači pneumatika preporučuju minimum 3 milimetra dubinu šare letnjeg pneumatika. Pritisak u pneumaticima je vrlo važan za sigurnu vožnju i najbolje je pridržavati se uputstava proizvođača vozila. Kod dimenzije pneumatika jako je važno pridržavati se preporuke proizvođača vozila,koji i najčešće daje i jednu alternaciju u odnosu na prvu ugradnju pneumatika.


KONTROLNI PREGLED TRAPA
Neispravnost delova trapa direktno utiče na bezbednost vožnje.Trap treba redovno kontrolisati menjati delove koji su neispravni. Simptomi neisptavnosti trapa tj. Određenih delova trapa mogu se manifestovati u sledećim slučajevima:
Kontrolni pregled vozila podrazumeva pregled određenih tačaka na vozilu kao što su :
- Stabilizatori (oštećeni)
- Istrošenost gumica balans štangle
- Oštećeni krajevi spona
- Krajevi letve volana
- Oštećenja na viljuškama (ramena)
- Silent blokovi na prednjoj viljušci
- Ležajevi točka
- Sve gumene manžetne
- Vozilo vuče u stranu
Gume se neravnomerno troše (najčešće potrošenost na rubnim delovima gazećeg sloja pneumatika)
Lupkanje prilikom prelazaka neravnina na putu.
Naš stručni tim utvridiće kontrolnim pregledom trapa neispravnosti koje se odnose na pojedine delove trapa i predložiće zamenu određenih delova,to se odnosi i na postojanje zazora u sponama,kuglama,ležajevima.